سامان؛ راهکاری برای افزایش فروش شما
چگونه بهترین سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) را برای کسب‌وکار کوچک خود انتخاب کنیم؟
بهترین سی ار ام برای کسب و کارهای کوچک

چگونه بهترین سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) را برای کسب‌وکار کوچک خود انتخاب کنیم؟

به عنوان صاحب کسب‌وکار، شما به طور مداوم با مشتریان مختلف و خواسته‌ها و نیازهای فردی آن‌ها سر و کار دارید. مسئولیت شما این است که اطمینان حاصل کنید نیازهای مشتریانتان برآورده می‌شود، اما مدیریت تمام مشتریان قطعاً می‌تواند دشوار باشد، در نتیجه این دلیلی است برای نیاز به CRM برای کسب‌وکارهای کوچک شما.

نرم‌افزار CRM، یا نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری، ابزاری است که کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند برای مدیریت بهتر پایگاه داده‌های مشتریان خود از آن استفاده کنند.

با نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری، شما می‌توانید اطلاعات مشتری را ذخیره ، سرنخ‌ها را شناسایی ، کمپین‌های بازاریابی مشتری را مدیریت کنید و خیلی بیشتر از این‌ها.

یک سیستم CRM به طور اساسی تمام داده‌های مشتریان شما را سازماندهی می‌کند تا شما بتوانید فرآیندهای کسب‌وکار خود را بهبود ببخشید و فروش خود را افزایش دهید. داشتن یک CRM می‌تواند به تیم‌های فروش شما، تیم‌های خدمات مشتری و کسب‌وکار شما در کل سود برساند. اما چگونه بهترین CRM را برای کسب‌وکار کوچک خود انتخاب کنید؟

بهترین CRM برای کسب‌وکارهای کوچک در نهایت به نیازهای خاص کسب‌وکار و آنچه که آن‌ها می‌خواهند با داده‌های مشتریان خود به دست آورند، بستگی دارد.

CRM‌ های مختلف قابلیت‌ها و ویژگی‌های متفاوتی دارند، بنابراین مهم است که شما یکی را انتخاب کنید که بتواند به شما در دستیابی به اهداف کسب‌وکارتان کمک کند.

در این مقاله، ما به بررسی بهترین  CRM‌ برای کسب‌وکارهای کوچک خواهیم پرداخت تا شما بتوانید تصمیم بگیرید که کدام سیستم برای شما مناسب است. نرم‌افزار CRM مناسب می‌تواند ارتباطات شما با مشتریان را متحول کند و به تیم فروش شما کمک کند تا معاملات بیشتری را ببندند، پس برای کشف آنچه که ما به عنوان بهترین CRM برای کسب‌وکارهای کوچک توصیه می‌کنیم، مطالعه این مقاله را ادامه دهید.

CRM چیست ؟

CRM، که مخفف مدیریت ارتباط با مشتری است، نوعی نرم‌افزار است که کسب‌وکارهای کوچک برای ذخیره‌سازی و مدیریت داده‌های مشتریان خود استفاده می‌کنند تا بتوانند روابط بهتری با مشتریان فعلی خود برقرار کنند و سرنخ‌های بالقوه را شناسایی کنند.

نرم‌افزار CRM اکنون بزرگترین بازار نرم‌افزار در جهان است و رشد آن متوقف نمی‌شود. در واقع، انتظار می‌رود CRM تا سال 2025 بیش از 80 میلیارد دلار درآمد داشته باشد. برای موفقیت یک کسب‌وکار، شما باید رابطه‌ای قوی با مشتریان خود داشته باشید، و استفاده از نرم‌افزار CRM می‌تواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند. راهکار CRM اطلاعات مشتریان شما را یکپارچه می‌کند تا همه اعضای تیم شما به صورت آنلاین به آن دسترسی داشته باشند. این امر مدیریت سرنخ‌ها، پیگیری داده‌های مشتری، سازماندهی داده‌های مشتری و موارد دیگر را آسان‌تر می‌کند.

انتخاب یک پلتفرم CRM که تمام ویژگی‌های مورد نیاز شما برای دستیابی به اهداف کسب‌وکارتان را ارائه دهد حیاتی است، اما به طور کلی، این‌ها مهم‌ترین ویژگی‌های یک CRM برای یک کسب‌وکار کوچک هستند:

سی آر ام برای کسب و کار کوچک

ویژگی‌های یک CRM برای یک کسب‌وکار کوچک

مدیریت سرنخ :

یک سرنخ اساساً کسی است که شما گمان می‌کنید در آینده مشتری کسب‌وکار شما خواهد شد، و مهم است که شما همیشه بر روی سرنخ‌های خود مسلط باشید، که می‌توانید با مدیریت سرنخ آن را انجام دهید.

مدیریت سرنخ یک ویژگی ضروری نرم‌افزار CRM است زیرا به شما اجازه می‌دهد نه تنها تعیین کنید که سرنخ‌های شما چه کسانی هستند، بلکه سرنخ‌های خود را مدیریت کنید تا شانس بیشتری برای تبدیل آن‌ها به مشتریان داشته باشید.

بیشتر راهکارهای CRM برای کسب‌وکارهای کوچک به شما امکان امتیازدهی به سرنخ‌ها را میدهند، بنابراین می‌توانید اطمینان حاصل کنید که روی سرنخ‌های درستی تمرکز می‌کنید که بیشترین پتانسیل خرید را دارند.

اتوماسیون جریان کار :

یکی از اصلی‌ترین مزایای نرم‌افزار CRM این است که می‌تواند عملکردهای کسب‌وکار شما را اتوماتیک کند. از اتوماسیون بازاریابی گرفته تا اتوماسیون نیروی فروش، یک CRM می‌تواند بسیاری از وظایفی که زمان‌بر خواهد بود را انجام دهد.

نرم‌افزار CRM می‌تواند جنبه‌های مختلف فرآیند فروش شما مانند جمع‌آوری داده‌ها و ارسال ایمیل‌ها را اتوماتیک کند، بنابراین می‌توانید بیشتر روی ایجاد روابط قوی‌تر با مشتریان خود تمرکز کنید.

گزارش‌دهی و تحلیل‌ها :

جمع‌آوری داده‌ها تنها بخشی از مشکلات در زمینه روابط با مشتری است. پس از جمع‌آوری تمام داده‌های مورد نیاز مشتری ، شما باید آن‌ها را تحلیل کنید، به همین دلیل است که انتخاب یک پلتفرم CRM که ویژگی‌های گزارش‌دهی و تحلیل‌ها را ارائه می‌دهد بسیار مهم است.

وقتی می‌توانید اطلاعات مشتریان خود را تحلیل کنید، می‌توانید کمپین‌های مؤثرتری ایجاد کنید که به طور خاص برای مشتریان شما هدف‌گذاری شده‌اند. یک پلتفرم CRM می‌تواند داده‌ها را از شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت، ایمیل و موارد دیگر تحلیل کند، بنابراین تیم‌های فروش می‌توانند الگوهای موجود در داده‌های شما را درک کرده و تجربه مشتری شما را بهبود بخشند.

یکپارچه‌سازی‌ها :

 بهترین نرم‌افزار CRM برای کسب‌وکارهای کوچک اجازه یکپارچه‌سازی‌های با سایر برنامه ها را می‌دهد. داشتن یکپارچه‌سازی‌های مختلف در سیستم CRM به شما این امکان را می‌دهد که دیگر نرم‌افزارهای کسب‌وکار خود را به CRM متصل کنید.

این می‌تواند نرم‌افزار تجارت الکترونیک، نرم‌افزار حقوق و دستمزد، نرم‌افزار حضور و غیاب یا هر چیز دیگری باشد که شما به طور روزانه برای کسب‌وکار کوچک خود از آن استفاده می‌کنید.

وقتی می‌توانید برنامه‌های دیگر را در سیستم CRM خود یکپارچه کنید، می‌توانید تمام فرآیندهای کسب‌وکار خود را از یک مکان مدیریت کنید، که این امر به مدیریت زمان بهتر و کارایی بیشتر منجر می‌شود. 

crm برای کسب و کارهای کوچک

نکاتی برای انتخاب بهترین CRM برای یک کسب‌وکار کوچک

حالا که شما ویژگی‌های مهمی که باید یک سیستم CRM داشته باشد را می‌دانید، احتمالاً تعجب می‌کنید که چگونه بهترین CRM را برای کسب‌وکار کوچک خود انتخاب کنید. چند چیز وجود دارد که باید هنگام جستجو برای بهترین نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری برای کسب‌وکار کوچک خود در نظر داشته باشید، مانند:

شناسایی نیازهای تیم خود

هر کسب‌وکاری نیازهای متفاوتی دارد، بنابراین مهم است که نیازهای خاص تیم خود را هنگام جستجو برای بهترین CRM برای کسب‌وکار کوچک خود شناسایی کنید. شاید تیم فروش شما در تلاش است تا معاملات بیشتری را ببندد، یا شاید تیم بازاریابی شما در تلاش است تا استراتژی بازاریابی ایمیلی خود را بهبود ببخشد. به هر حال، مهم است که تیم شما درک کند که چگونه نرم‌افزار CRM  می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا نیازهای خود را برآورده کنند.

تعیین نوع CRM مورد نیاز

قبل از اینکه بتوانید تصمیم بگیرید که بهترین نرم‌افزار CRM برای کسب‌وکار کوچک شما چیست، باید تعیین کنید که چه نوع CRMی نیاز دارید. اگر هدف اصلی شما پیگیری شاخص‌های کلیدی عملکرد است تا بتوانید درباره مشتریان خود اطلاعاتی کسب کنید، احتمالاً می‌خواهید از یک سیستم CRM تحلیلی استفاده کنید.

اما اگر می‌خواهید روی بهبود روابط مشتریان خود تمرکز کنید، پس یک سیستم CRM عملیاتی انتخاب بهتری است. و اگر هدف شما اتصال تمام بخش‌های مختلف خود در یک راه‌حل است، پس باید به سراغ یک سیستم CRM همکاری بروید.

تمایز بین این سه CRM کسب‌وکار کوچک یک گام ضروری است تا بتوانید آن یکی را که متناسب با نیازهای کسب‌وکار شما است انتخاب کنید.

تعریف بودجه خود

هزینه خدمات CRM بستگی به پلتفرمی دارد که انتخاب می‌کنید، بنابراین مهم است که قبل از انتخاب نرم‌افزار CRM برای کسب‌وکار خود، بودجه خود را تعریف کنید. نرم‌افزار CRM با قابلیت‌های بیشتر طبیعتاً هزینه بیشتری خواهد داشت، به همین دلیل است که شما باید نیازهای کسب‌وکار خود را درک کنید تا بتوانید تعیین کنید که کدام CRM برای شما و بودجه شما مناسب است.

تعیین ویژگی‌های ضروری

همه CRM‌ها ویژگی‌های یکسانی نخواهند داشت، بنابراین شما باید تعیین کنید که کدام ویژگی‌ها برای شما ضروری هستند. شاید شما به طور قطع به یک CRM نیاز دارید که اجازه یکپارچه‌سازی‌های نرم افزارهای دیگر را بدهد، یا شاید اتوماسیون بازاریابی ایمیلی یک ویژگی ضروری است. وقتی تمام ویژگی‌های ضروری CRM که به آن‌ها نیاز دارید را تعیین کنید، می‌توانید انتخاب‌های خود را محدود کرده و تصمیم‌گیری آگاهانه‌تری در مورد بهترین CRM برای کسب‌وکار خود داشته باشید.

اطمینان از یادگیری آسان  

درک نحوه استفاده از نرم‌افزار CRM برای کسب‌وکار کوچک شما قطعاً می‌تواند دشوار باشد، به همین دلیل است که انتخاب یک  CRM که یادگیری آن آسان باشد بسیار مهم است تا شما مجبور نباشید زمان زیادی را صرف آموزش همه اعضای تیم خود برای استفاده از آن کنید. شما همچنین نمی‌خواهید زمان زیادی را صرف درک نحوه استفاده از ابزارهای CRM خود کنید، بنابراین اطمینان حاصل کنید که CRM شما همچنین خدمات مشتری خوبی را ارائه می‌دهد که در صورت بروز هرگونه مشکلی به راحتی بتوانید با آن‌ها تماس بگیرید.

سامان سی آر ام را برای تمام نیازهای راه‌حل CRM خود در نظر بگیرید CRM‌های مختلفی برای کسب‌وکارهای کوچک وجود دارد، اما انتخاب یکی که نیازهای منحصر به فرد کسب‌وکار شما را برآورده کند حیاتی است. با نرم‌افزار CRM مناسب، شما می‌توانید فرآیندهای کسب‌وکار خود را ساده‌سازی کنید، خطوط فروش خود را بهبود ببخشید، معاملات بیشتری را ببندید و به اهداف کسب‌وکار خود برسید. اگر مطمئن نیستید که بهترین راه‌حل CRM برای کسب‌وکار کوچک شما چیست، سامان سی آر ام را در نظر بگیرید.

سامان CRM یک نرم افزار مدیریت با ارتباط با مشتریان است که راه‌حل‌های مختلف CRM برای کسب‌وکارهای کوچک ارائه می‌دهد، مانند مدیریت مخاطبین، اتوماسیون جریان کار، سازماندهی داده‌های تماس و خیلی بیشتر.

با نرم افزار CRM سامان،  شما می‌توانید اطلاعات مشتریان خود را مدیریت کنید و اطلاعات ارزشمندی در مورد مشتریان خود به دست آورید تا بتوانید تصمیمات بهتری برای شرکت خود بگیرید و اهداف خود را به شیوه‌ای به موقع و کارآمدتر محقق کنید.

فهرست مطالب

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.